2008. július 15., kedd

Kezdő szakácsnő 1 - Borsófőzelék tükörtojással, bundáskenyér és joghurttorta

Hát bizony, amikor június végén D-vel elutaztunk kettesben Tiszavasváriba a nyaralójukba, ott, azalatt a pár nap alatt rámjött a vágy, hogy megtanuljak sütni-főzni. Ugyanis ott csak annyi dolgom volt, hogy amit nagyija készített, azt mindig újramelegítsem. (ebben profi lettem!) És a kedvem nem csökkent néhány nap/hét eltelte után sem. Így miután hazaértünk a nyaralásokból, elkezdtem szakácsnői pályafutásomat. És úgy gondoltam, ezt megosztom a nagyvilággal. Hátha szüksége van valakinek egyszerűbb receptekre (részletes leírással-mivel nekem is arra van még szükségem így, 17 éves fejjel).

1. nap

Ebéd:

Borsófőzelék tükörtojással (5-6 személyre)


- 1 kg borsó - megmosni szűrőben (a fagyasztottat is)
- 1 lábast kiolajozni vékonyan --> rá a borsó
- ha a borsó már kicsit megolvadt (ha nem fagyasztott, akkor azonnal)
--> 1 evőkanál (továbbiakban ek) cukor
--> 2-3 mokkáskanál (=kávéskanál, továbbiakban mk) só
- teljes lángon pirítgatni, kevergetni
- majd rá víz (kevés! nem kell, hogy teljesen ellepje, kb. másfél bögrényi)
- felfőzni, ha már forr, akkor levenni tartalékra
- addig főzni, amíg a borsó meg nem puhul
--> rá 3-4 ek liszt + kb. 1 dl tej

---> Összekeverni, fedővel lefedni, felfőzni. Ha forr, levenni a tűzről. Elkészíteni a tükörtojást (kiolajozott serpenyőre ráütni a tojást/tojásokat, lefedni és megsütni), és lehet tálalni.


Vacsora:

Bundáskenyér (paradicsommal, paprikával)


- tojást ütni egy mély tányérba (személyenként kb. másfél-2 tojás szükséges)
- ahhoz 1-2 mk sót rakni
- a kenyeret beleforgatni
- a kenyeret belerakni a serpenyőbe (amiben kb. 2 ujjnyi olaj van)
- aranybarnára sütni mindkét oldalát

Megjegyzés: 1) Könnyebb kisebb kenyerekkel dolgozni (egy normális karajt min. félbe ajánlatos vágni) és a kenyér farát nehéz beforgatni. 2) Egymás után nagyon sok bundáskenyeret nem jó sütni, mert az olaj nem bírja, és habzik, majd kifut. De kis pihenés, hülés után lehet folytatni. 3) A bundáskenyeret ajánlatos egy vékony fenekű, elnyűtt serpenyőben sütni, abban gyorsabban elkészül.


Én kecsappal esszem a bundáskenyeret és amennyi zöldséggel lehet. Tegnap paradicsom és paprika volt.


Másnapra desszert:

Joghurttorta



- 450 g natúr joghurt
- 3 dl tejszín (ha 250 ml-es tasakunk van, az is jó, de akkor a joghurtból kicsit több kell)
- 1 tasak étkezési zselatin (10 g)
- 7 ek cukor
- 1 csomag babapiskóta (ill. kb. 15-20 darab)
- vaníliás cukor, kis tej, gyümölcs


1) joghurt + cukor+ zselatin -- felmelegíteni. Nem kell felforralni, csak hogy langyos legyen és a cukor meg a zselatin jól elkeveredjen. (ez elég hamar bekövetkezik)

Miközben hül:

2) felverni a tejszínt (vigyázzunk, fröcsköl! és ne várjunk olyan kemény habot, mint amilyen a tojásfehérjének van)

3) Kiteríteni szépen a babapiskótákat egy tálba (lehetőleg legyen pereme a tálnak, hogy a feltét ne folyjon majd le róla) Leönteni a babapiskótákat 1 bögre vaníliacukros tejjel. (a leöntést evőkanállal végezzük)

Miután a joghurtos massza kihűlt:

4) Ráöntjük a felvert tejszínre és gyümölccsel összekeverjük.
Nekem egy jó marék piros és egy jó marék fehérribizli volt benne + 10 szem apró sárgabarack kis kockákra vágva.

5) A piskótákra ráöntjük a gyümölcsös feltétet és elegyengetjük. (vigyázzunk, hogy ne folyjon ki a tálból a feltét!)

--> 6) Hűtőbe tesszük és min. 12 h-ig hűlni hagyjuk. Ennyi idő alatt szépen megszilárdul.

Megjegyzés: Nehezen ment a tejszín felverése, idegesített, hogy fröcsköl és sokáig is tartott. Aztán a joghurtos massza nem akart kihűlni, langyosan betettem a hűtőbe (anya azt mondta, az már nem árt a hűtőnek). A ribizli leszedegetése a fürtről is hosszú volt, végül a gyümölcsös massza lefolyt az asztalra, mert nem volt pereme a tálnak. A problémát úgy oldottam meg, hogy a torta szélére körbe babapiskótákat fektettem, hogy meggátoljam a további "szivárgást". A kimaradt feltétet pedig kistálba töltöttem, amit előzőleg kibéleltem piskótákkal. Ezután pedig takarítottam... A torta végül jól sikerült, bár a piskóták talán túlzottan eláztak (javaslok egy nem akkora nagy bögrényi tejet). -A joghurt helyett kefírt is lehet használni. Erre akkor jöttem rá, amikor másodjára készítettem el ezt a sütit, és csak kefír volt a boltban..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Költözés

Elmélkedtem már egy ideje, hogyan folytassam a blogolást. Végül a nővérem megemlítette, hogy amúgy lehet importálni a blogot, és így akkor ...